Nowy rok, nowa ja - czyli jak przygotować się do wysiłku na siłowni

Wielu z nas na przełomie starego i nowego roku robi postanowienia noworoczne, będącymi świetnymi motywatorami do zmian. Noworoczne postanowienia zachęcają do działania i zmuszają nas do zastanowienia się nad tym, co chcielibyśmy zmienić w Nowym Roku. Niektórzy planują rozejrzeć się za nową pracą, inni chcą czytać więcej książek lub znaleźć więcej czasu dla rodziny. Jednak wśród postanowień, dużą część stanowią te związane ze sportem – chcemy schudnąć, poprawić kondycję czy zbudować masę mięśniową. Dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawiamy garść porad dotyczących przygotowania się do wysiłku na siłowni.

Nowy Rok, nowa Ty!

Wielu z nas wchodzi w Nowy Rok z postanowieniem „Nowy Rok, nowa ja”. Choć mawia się, że każdy czas jest dobry na zmiany, to jednak przełom starego i nowego roku to czas magiczny. Wówczas zastanawiamy się, czy wszystkie plany i zamierzenia udało nam się osiągnąć w minionym roku. To czas refleksji i wielu podsumowań. Pozostawiamy za sobą przeszłość, by z nową siłą i energią wkroczyć w Nowy Rok. To również moment wyznaczania sobie celów, które chcemy zrealizować w przyszłości. A tych, mamy naprawdę wiele! Do najpopularniejszych należą: chęć schudnięcia, rzucenie palenia, zmiana pracy, znalezienie większej ilości czasu dla najbliższych i przyjaciół, i wreszcie – zadbanie o swoje zdrowie i wygląd, czyli zmiana stylu życia na zdrowszy i rozpoczęcie uprawiania sportu. Wielu z nas stawia na zajęcia na siłowni, dlatego podpowiadamy, jak się do nich przygotować.

Po pierwsze – określ cel ćwiczeń

W pierwszej kolejności musisz jasno sformułować swój cel. Chcesz zrzucić kilka kilogramów i wysmuklić swoją sylwetkę? Marzy Ci się uwydatnienie mięśni i wyrzeźbienie ciała? A może chcesz poprawić kondycję i wytrzymałość? Zaprezentuj swoje oczekiwania instruktorowi na siłowni, który pomoże Ci ustalić plan treningowy, odpowiednio ukierunkowany na zrealizowanie postawionych przez Ciebie zamierzeń. Musisz mieć jednak świadomość, że nie zbudujesz masy mięśniowej w miesiąc. To długotrwały proces, wymagający dużej dozy cierpliwości i determinacji. Właściwe nastawienie psychiczne, samozaparcie i regularna praca to klucze do realizacji założonych sobie celów.

Po drugie – zadbaj o właściwe odżywianie

By trening na siłowni był efektywny, musi łączyć się z odpowiednim sposobem odżywiania i nawodnieniem organizmu. Dlatego podpowiadamy, co jeść przed i po treningu, by dostarczyć organizmowi energii, a przy tym nie przybrać na wadze i wspomóc budowę mięśni. To, co jemy przed wysiłkiem fizycznym, ma ogromne znaczenie dla wydolności naszego organizmu i wytrzymałości w trakcie ćwiczeń. Dlatego przed treningiem zaleca się spożyć posiłek bogaty w węglowodany złożone, np. pieczoną rybę z pełnoziarnistym makaronem i sałatką, kurczaka z brązowym ryżem i warzywami czy kanapki z żytniego chleba z pastą z awokado. Taki posiłek należy zjeść na dwie godziny przed treningiem, wówczas zawarte w nim wartości odżywcze odpowiednio przygotują nasz organizm do długotrwałego wysiłku.
Z kolei posiłek po treningu, powinien być przede wszystkim bogaty w białko – składnik, który przyspiesza budowę i regenerację mięśni, ale też węglowodany. Dlatego po wysiłku, warto sięgnąć po chude produkty mleczne, takie jak mleko, jogurt, twaróg, chude mięso i ryby, jaja czy warzywa strączkowe, będące doskonałym źródłem wysokiej jakości białka. Odpowiednio zbilansowane danie najlepiej zjeść około 30 minut po zakończeniu treningu.
Nieocenioną pomoc w komponowaniu zdrowych, pełnowartościowych, odpowiednio zbilansowanych posiłków stanowią pojemniki na żywność. Praktyczny lunchbox wyposażony w specjalne przegródki na ryż, mięso, warzywa i przekąski to niezbędny gadżet każdej fit osoby. Lunchboxa z łatwością można spakować i zabrać ze sobą na siłownię, by tuż po treningu móc posilić się pysznym posiłkiem. Dzięki tego typu pojemnikom organizacja posiłków w ciągu dnia i utrzymanie właściwej diety będą duże prostsze i przyjemniejsze.
W naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór pudełek na żywność, dostępnych w rozmaitych rozmiarach, wzorach i kolorach. Spójrz chociażby na pojemniki od Sistema. Marka w swojej ofercie posiada zarówno pudełka jednokomorowe, jak i wyposażone w wiele przegródek, a nawet z wkładem chłodzącym i w zestawie ze sztućcami. Oprócz tego, możesz wyposażyć się w pojemnik na jogurt i musli czy pojemnik na przekąski, by nawet w drodze i pośpiechu, przed czy po treningu, dostarczyć organizmowi solidnej dawki energii.
Jeśli większość swojego dnia spędzasz poza domem, pomyśl o zaopatrzeniu się w bento box, czyli pojemnik składający się z dwóch poziomów, w którym można przenosić różne rodzaje posiłków, np. owsiankę na śniadanie; owoce, warzywa, orzechy czy fit ciastka zbożowe na przekąskę i zapiekankę z kurczakiem i warzywami na obiad. Liderem w produkcji wysokiej jakości, odznaczających się eleganckim wyglądem bento boxów jest marka MonBento.
Mamy też świetne rozwiązanie dla osób, które po wysiłku fizycznym chcą posilić się nie tylko pełnowartościowym, ale i ciepłym posiłkiem. Z pomocą przychodzą termosy obiadowe – naczynia utrzymujące przez długi czas pożądaną temperaturę przechowywanego w nich posiłku.
Mówiąc o przygotowywaniu fit posiłków, nie sposób nie wspomnieć o akcesoriach od HPBA – marki stworzonej przez popularną instruktorkę fitness i promotorkę zdrowego stylu życia Annę Lewandowską. Wśród designerskich produktów HPBA, motywujących do zmiany dotychczasowego trybu życia znajdziesz m.in. formy do pieczenia zdrowych słodkości, deski do krojenia, termosy obiadowe, lunchboxy czy pojemne torby, do których można spakować niezbędne akcesoria na siłownię.
Niezwykle istotnym elementem, o którym należy pamiętać podczas wysiłku na siłowni jest nawadnianie organizmu. Na 2 godziny przed treningiem zaleca się wypijać ok. 400-600 ml wody, a w trakcie ćwiczeń powinniśmy spożywać od 150 do 350 ml płynu co 20 minut. By zapobiec odwodnieniu organizmu, nie zapomnij o wypijaniu, co najmniej 500 ml wody już po skończonym treningu.
Nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie pomogą nam utrzymać bidony na wodę, których szeroki wybór znajdziesz na maleomi.pl. Dostępne w naszym sklepie butelki zróżnicowane są pod względem materiału wykonania czy pojemności i pochodzą od renomowanych producentów, takich jak Sistema, HPBA, MonBento czy Contigo.
Oprócz tradycyjnych bidonów, znajdziesz u nas też butelki z aktywnym węglem, wkładem chłodzącym czy bidony z pojemnikiem na owoce i lód, dzięki którym w kilka sekund wyczarujesz orzeźwiającą wodę smakową.

Po trzecie – dobrze spakuj torbę na trening

• Niezwykle ważnym elementem przygotowań do ćwiczeń na siłowni jest skompletowanie przydatnych akcesoriów i spakowanie ich do torby treningowej. Dlatego przygotowaliśmy dla Was małą podpowiedź. Oprócz lunchboxu z pełnowartościowym posiłkiem i bidonu z wodą, w Twojej torbie nie powinno zabraknąć takich akcesoriów, jak:
• Odpowiedni, tj. lekki, przewiewny i niekrępujący ruchów strój – bawełniana koszulka, spodnie dresowe, wygodna bielizna i wysokiej jakości obuwie amortyzujące stopę.
• Ręczniki – jeden do wycierania potu w trakcie ćwiczeń, a drugi – większy (koniecznie w zestawie z klapkami), jeśli po skończonych zajęcia planujesz wziąć prysznic.
• Akcesoria do ćwiczeń – zapobiegające otarciom rękawiczki antypoślizgowe, niezastąpione do treningu z ciężarami oraz frotki na nadgarstki.
• Artykuły higieniczne: żel pod prysznic, chusteczki nawilżające, antyperspirant.
• Przybory do włosów: szczotka, gumki, spinki i wsuwki.
• Odtwarzacz muzyki, by uprzyjemnić sobie wysiłek fizyczny na siłowni.
O przygotowaniu się do ćwiczeń na siłowni wiesz już naprawdę wiele. Dlatego nie zwlekaj dłużej, tylko już dziś zamów na maleomi.pl pojemniki na żywność, bidon na wodę i spakuj swoją torbę, by zwartym i gotowym ruszyć na siłownię i zrealizować swoje noworoczne postanowienia. Powodzenia!