The Purple Cow Gra magnetyczna Backgammon (Tryktrak)

EAN 7290011890025, kod producenta 7290011890025
Oszczędzasz 4,20 zł
35,00 zł 30,80 zł
W magazynie
Dostawa od: 9,99 zł
Zwrot do 30 dni.
Wysyłka w: piątek, 30 września

Parametry produktu

Marka The Purple Cow
Kod EAN 7290011890025
Kod producenta 7290011890025
Kolor biały, czarny
Wiek 4+
Wymiary 18 x 10,3 x 1 cm
Płeć Chłopiec, Dziewczynka
Opakowanie Metalowe pudełko
Ilość graczy 2

Opis

The Purple Cow Gra magnetyczna Backgammon (Tryktrak)

 Gry magnetyczne to świetna propozycja umilająca czas podróży, oczekiwanie na samolot czy w kolejce do lekarza. Jej mały format pozwala na zapakowanie jej i zabranie dosłownie wszędzie, a dzięki temu, że jest magnetyczna żadne turbulencje i dziury na drodze nie przesuną Waszych pionków!

Gra zamknięta jest w wygonym metalowym pudełku, które służy jednocześnie za planszę i powoduje, że gra jest niezwykle kompaktowa. Doskonale sprawdzi się w każdej podróży umilając ją.

1. Cel gry : Celem gry w backgammon jest doprowadzenie swoich 15 pionków do swojego domu (6 pół w prawym dolnym rogu planszy), a następnie zdjęcie ich z planszy.

2. Przebieg gry : 

Ułóż pionki zgodnie z rysunkiem na odwrocie. Na początku każdy z graczy rzuca jedną kostką. Gracz, który wyrzuci większą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Rzuca on jednocześnie obiema kostkami, a liczba wyrzuconych oczek określa ilość pól, o którą mogą zostać przestawione pionki. Jeden gracz będzie przesuwał swoje pionki w stronę zgodną z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, a drugi w kierunku przeciwnym. Po rzucie może poruszyć swe dwa pionki o liczby wskazane na kostkach (lub jednym pionkiem dwa razy). 

Pionki można przesuwać wyłącznie na pola, na których nie znajdują się co najmniej dwa pionki przeciwnika. Wyjątkowym rzutem jest tak zwany "dubel" (ta sama ilość oczek na obu kostkach),  który daje łącznie cztery ruchy o wskazaną liczbę oczek. W pierwszej fazie gracz musi doprowadzić wszystkie swe pionki do "domu”. Dopiero wtedy może zdejmować pionki z planszy. Odbywa się to poprzez wyrzucenie kostką ilości oczek potrzebnej pionkowi do opuszczenia planszy. Jeżeli gracz wyrzuci 6, a nie posiada pionków na szóstym polu (licząc od krawędzi planszy), to może zdjąć pionek z kolejnego pola. W czasie gry można zbijać pionki przeciwnika.

Zbicie polega na umieszczeniu swego pionka na polu, na którym znajduje się pojedynczy pionek przeciwnika. Po zbiciu pionek jest odkładany na bandę (zebra na środku planszy) i przeciwnik nie może kontynuować gry, dopóki jego pionek najpierw nie wróci na planszę.  Wykorzystuje w tym celu wyniki rzutu dwiema kostkami i rozpoczyna odliczanie od zewnętrznej krawędzi domu przeciwnika. Przy wprowadzaniu pionka do gry obowiązują te same zasady zajmowania pola, co w zwykłym ruchu. Jeśli wyniki rzutu kostkami kierują pionek z bandy na pola zablokowane pionkami przeciwnika, gracz traci kolejkę.

Gra przeznaczona jest dla dzieci od 4 roku życia

Ilość graczy : 2

W zestawie znajduje się metalowe pudełko-plansza, 2 mini kostki, 30 magnesów